کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در خانه هوشمند
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

کاربرد هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در خانه هوشمند بازگرداندن این قطعه مهم یعنی هوش انسان در کنترل دستگاه‌ها است. بهره‌گیری از تکنولوژی اینترنت اشیا و یادگیری ماشین به جای برنامه‌ریزی غیرقابل انعطاف برای سیستم‌ها (مثلا حفظ دمای محیط در درجه‌ای خاص) بر اساس سبک و الگوی زندگی و اولویت‌های تعیین شده به داشتن ساختمانی راحت و هوشمند کمک می‌کند.

امروز تجهیزات و وسایل الکترونیکی به طور قابل توجهی رو به افزایش است و ما با اتصال این ابزارها به هوش مصنوعی و ارائه داده های مختلف در خصوص رفتار انسان‌ها دیگر نگران اتخاذ تصمیم، واکنش و اجرای اولویت‌ها در مواقع مختلف نیستیم.

ممکن است در مواقعی اولویت با راحتی ساکنین منزل باشد،‌‌ گاهی صرفه جویی در مصرف انرژی و شاید ایجاد و حفظ امنیت، اجازه دهید با یک مثال کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در خانه هوشمند را بیشتر توضیح دهیم: فرض کنید شما در راه رسیدن به منزل هستید و پس از رسیدن به فاصله معینی از منزل سیستم‌های هوشمند زمان ورود شما به منزل را تشخیص می دهند و بر این اساس دمای بخش های مختلف طبق خواسته شما تنظیم می‌شود، درب پارکینگ به موقع باز می شود و ضمن روشن شدن لامپ‌های منزل، موسیقی مورد علاقه‌تان نیز شروع به پخش می کند.

اما مواردی که ذکر شد تنها کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در خانه هوشمند نیست بلکه هوش مصنوعی می تواند به کمک تعمیرکاران متخصص نیز بیاید و با شناسایی و اصلاح سیستم‌های معیوب و یا قطعات خراب گام مهمی در بهبود ساختمان و تعمیر قطعات بردارد.

همچنین تامین امنیت با هوش مصنوعی بسیار راحت خواهد بود،‌ چرا که با استفاده از این سیستم چهره افراد بصورت هوشمند تشخیص داده می‌شود و از ورود افراد غیر مجاز به منزل جلوگیری به عمل می‌‌آید. این سیستم در مکان‌های عمومی بویژه هتل‌ها و بیمارستان‌ها نیز بسیار کاربرد خواهد داشت.

کاربرد هوش مصنوعی

مطالب ذکر شده شاید به نظر رویاپردازانه باشد اما همه در نهایت محکوم به پذیرش هوش مصنوعی هستیم، ما نیاز داریم کامپیوترهایی را جایگزین انسان کنیم و ضمن صرفه جویی در انرژی و هزینه های مالی به داشتن ساختمان‌هایی امن تر و راحت تر امیدوار باشیم.

هوش مصنوعی از زمان ظهور تا کنون همواره در حال گسترش و تغییر است،‌ در واقع اینترنت اشیا بدون هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هیچ کاربردی ندارد. هوش مصنوعی کامپیوتر‌ها را به سیستم‌هایی تبدیل می‌کند که بجای انسان‌ها یا حتی بهتر از آن‌ها  کنترل امور را بدست می‌گیرند و تجربه زندگی در محیطی راحت و امن در خانه‌‌های هوشمند بهره‌مند از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را به همگان ارائه دهد.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: